Loupit nebo žebrat?

   Tak tuhle otázku si položil nejeden pohádkový hrdina, než se vydal tím či oním směrem.

Pohádky zpod Vidoule

Pohádky zpod Vidoule

   První činnost u nás nepřipadala v úvahu a tak jsme se vydali cestou druhou, dnes zvanou „crowdfounding“. Česky a jednoduše řečeno: shánění peněz na financování různých projektů, a to nikoli cestou zainteresování velkých investorů, ale hromadného oslovení široké veřejnosti.  Nejedná se tedy o typicky pohádkové požadování almužny, ale o jakýsi typ příspěvku za určitou škálu odměn, od emočního až po hmotné naplnění.

   Pokud v této činnosti nemáte žádné zkušenosti ani renomé (pak by asi člověk měl zlaťáků dostatek a dělal si co je mu libo), jdete doslova s kůží na trh a vaše očekávání se pohybují od nuly do sta.

   Snažíte se oslovit co největší počet lidí, pokoušíte se být ve svých výzvách vtipní, věcní a kreativní a současně musíte mít na paměti, že nesmíte začít čtenáře nudit či v horším případě obtěžovat.

   Výsledkem této činorodé snahy by měla být realizace zamýšleného projektu, tedy v našem případě dokončení kreslené pohádky O Hloupém království.

   Dostat z lidí peníze na cokoliv je jedna z nejobtížnějších činností, zvlášť v dnešní době, kdy se spíše nosí „lakomá Barka“ než „Jánošík“. A přestože se v případě „crowdfoundingu“ jedná víceméně o výměnný obchod s garancí vrácení peněz, přes polovinu nabízených projektů nikdy neuvidí světlo světa.

   V jednom máme ale výhodu před podobnou konkurencí. V pohádkách hrdinové počítají s tím, že budou zdolávat ty nejtěžší překážky na několikrát (obvykle to bývá natřikrát). A nakonec vždy všechno dobře dopadne.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *